« Tillbaka till Nyheter

Adverse media, en ny tilläggstjänst i CM1

Nyheter | Publiceringsdatum 7 mar 2018

Adverse media eller negativ publicitet, är en tjänst som kan hjälpa våra kunder att bättre bedöma risker i sina affärsrelationer och efterleva reglering gällande korruptionsbekämpning m.m.

Tjänsten innehåller information om kommersiella företag som har nämnts i artiklar i samband med en av 17 negativa mediekategorier, ex bristande regelefterlevnad, fraud, finansiella problem, dåliga arbetsvillkor m.m. Informationen hämtas från Dow Jones mediearkiv som omfattar mer än 35,000 källor från 200 länder på 28 språk.

Man kan göra manuella sökningar på ett företagsnamn eller söka på samtliga företagskunder med hjälp av löpande screening i CM1. Om ett företagsnamn får en träff skapas det ett listärende som innehåller samtliga artiklar med negativ publicitet som finns på företaget. Länkarna till de artiklar som finns, är sorterade efter datum och typ av innehåll.

Tjänsten erbjuds som en tilläggstjänst i CM1.

Adverse media, en ny tilläggstjänst i CM1
Adverse media, en ny tilläggstjänst i CM1
Sekretessöversikt
CM1 nyheter

Denna webbplats använder cookies så att vi kan ge dig bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.

Nödvändiga Cookies

För att kunna använda vår hemsida, lägga beställningar m.m. måste vi sätta ett antal funktionscookies. Vi använder också dessa för att underhålla sidan så att den fungerar tekniskt. Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade så att vi kan spara dina inställningar även för cookie-inställningar.

Marknadsföringscookies och pixlar

Vi använder cookies/pixlar för att kunna nå dig med annonser som är relevanta för just dig. Dessa annonser kan utgå från produkter du köpt eller tittat på samt vilka kategorier du främst intresserat dig för t.ex. Denna webbplats använder Google Analytics, Google AdWords, Leadfeeder, Linkedin och Facebook för att samla in anonym information såsom antalet besökare på webbplatsen och de mest populära sidorna.

Att hålla dessa cookies/pixlar aktiverade hjälper oss att förbättra vår webbplats.